Plads til udfoldelser både inde og ude

Inde

Masser af rum kendetegner Myretuen. Store rum hvor der er plads til fysiske udfoldelser og samlinger og små rum hvor der er plads til ro og fordybelse.

Myretuen er delt op i 2 huse, som hænger sammen via garderober og vindfang.

Funktionsopdelte rum gør, at vi kan tilbyde jeres barn mange forskellige aktiviteter og legemuligheder. Vi er forandringsvillige og rummene kan ændres efter børnenes behov, alder og interesser.

Vi tilbyder blandt andet disse læringsrum:

• Motorikrum
  • Kreativrum
  • Musik og udklædningsrum
  • Ishus
  • Byggerum
  • Dinosaurrum
  • Dukkerum
  • Legorum

Ude

Stor og spændende legeplads med masser af buske, træer/frugttræer, bakker og gode gemmesteder. Vi har lagt vægt på at jeres barn skal kunne udfordres motorisk og får brugt kroppen i dagligdagen. De kan kravle, klatre, gå balance, krybe, går i forskelligt terræn, hoppe, cykle og løbe.

Fantasien bliver sat i spil, når de bevæger sig rundt på legepladsen. De møder både bildæk, brædder, kasser og pinde som er gode at inddrage i legen.

Nysgerrigheden og sanserne pirres når de går på opdagelse efter kryb og kravl eller fordyber sig i at plukke blomster på bakken.

Solgården bruges blandt andet til at hinke, sjippe, spille, bowle, hygge og spise eftermiddagsfrugt i.

Af stationære ting kan vi tilbyde:

• Bålplads
  • Cykelbane
  • Gynger + redegynge
  • Fodboldbane
  • Legehuse
  • 2 sandkasser
  • Legetårn med rutsjebane
  • Motorikbane
  • Kælkebakke
  • Gravejord
  • Sørøverskib

Nærområdet

Ture ud af huset er med til at give os gode oplevelser sammen med børnene. Fjord og skove ligger lige om hjørnet og vi syntes det er spænende at komme ud og se på verden omkring os.

Lokalområdet tilbyder masser af aktiviteter som vi i perioder benytter os af. Vi besøger byens biblioteket, forretninger, kirke, legepladser, svømmehallen, brandstationen eller tager bussen ud i det grønne.