Børn udvikler sig gennem nærhed, trivsel og anerkendende relationer

Faglighed, leg, nærvær og samarbejde er nøgleord i vores arbejde

Alle børn har ret til at mærke, at de er en del af et fællesskab. Alle børn har ret til at have venner.

Barnets spejling af sig selv i omverdenen og de relationer, barnet har med børn og voksne, er vigtige byggesten for barnets udvikling af selvværd og identitet. Derfor arbejder vi løbende med at blive bedre og bedre til at læse børnenes intentioner, bygge på de kompetencer de har og give dem udfordringer ud fra dem. Børn har altid eb ide og en plan med deres handlinger, og vi hjælper dem med at få synliggjort disse ting for de andre børn, så de sammen kan finde frem til noget fælles. Nogle gange møder børnene hindringer, og her er det særlig vigtigt, at personale og forældre arbejder sammen om at hjælpe med at skabe de bedste udviklingsrammer for lige netop det barn.