Tryghed og samarbejde er vigtigt for den gode opstart

Ny i Myretuen

Inden jeres barn starter i Myretuen vil i få tilsendt et velkomstbrev. Brevet indeholder en invitation til en opstartssamtale for forældrene, en invitation til barnet om at komme på besøg og en invitation til dagplejen.

Opstartssamtalen er en samtale, hvor forældrene fortæller om barnet og kan spørge ind til børnehavens dagligdag. Besøget starter med en rundvisning i Myretuen.

Velkomstbrevet indeholder også en folder med informationer omkring dagligdagen i børnehaven samt et billede af personalet og børnegruppen.

I brevet får i oplyst jeres barns kontaktpædagog og hvilken gruppe jeres barn bliver tilknyttet.

Den første tid

Tryghed for jer og jeres barn, er det allervigtigste det første stykke tid i børnehaven. Der er mange nye indtryk der skal bearbejdes og mange nye ansigter der skal læres at kende.

Indkøringsperioden er utrolig betydningsfuld for både for barn og forældre. Vi vil følge jeres barn tæt og give det små succesoplevelser i trygge rammer. Der vil være tid til masser af nærvær, en hånd og et knus når man har brug for det.

Lad barnet få den tid det har brug for. Børn reagerer forskelligt på noget nyt og det er derfor en meget individuel proces.

Samarbejd med personalet om den bedste løsning for lige netop jer og jeres barn.

De første dage er i velkommen til at blive lidt i børnehaven, mens jeres barn leger. Derudover anbefaler vi, at I tager et smut væk fra børnehaven for at lade jeres barn vænne sig til de nye omgivelser på egen hånd.

Kontakt os hvis I har brug for at høre hvordan det går. I er altid velkomne til at ringe efter I har afleveret.